En relació a l’exposició "Allan Sekula. Sísif col·lectiu" que es va inaugurar el passat 13 de juny a la Fundació Antoni Tàpies, la plataforma Green Parrot proposa un seguit d’activitats sobre el mar i, en concret, sobre la zona costera, que és assetjada pels diferents interessos i processos de gentrificació.
La primera de les propostes en col·laboració amb el CCBarceloneta tindrà lloc el proper dimecres 28 de juny a les 21.45h, amb l'inici d'un cicle de cinema de tres dies de projeccions que mostren algunes de les obres més destacades de l’artista Allan Sekula per reflexionar sobre els conflictes derivats de la comercialització del mar.
Un sentiment oceànic: Programació de cinema
Dimecres 28 de juny de 21.45 a 24h
C/ Conreria 1 (davant del Centre Cívic Barceloneta)
Títol: The forgotten Space, Allan Sekula & Noël Burch, 2010, 112’
‘The Forgotten Space’ segueix el recorregut de contenidors a bord de vaixells, barcasses, trens i camions, escoltant a treballadors, enginyers, planificadors, polítics, i aquells marginats pel sistema de transport global. Visitem pagesos i vilatans desplaçats dins Holanda i Bèlgica, camioners mal pagats dins Los Ángeles, navegants a bord de mega-vaixells que enllacen Àsia i Europa, i treballadors de fàbriques a Xina, els sous baixos dels quals són la clau fràgil del trencaclosques. I a Bilbao, descobrim l'expressió més sofisticada de la creença que l'economia marítima, i el mar en si mateix, és d'alguna manera obsoleta.
Dimecres 5 de juliol de 21.45 a 23h (dues pel·lícules)
C/ Conreria 1 (davant del Centre Cívic Barceloneta)
Títol: Marseille Après La Guerre, Billy Woodberry, 10’
Una pel·lícula curta exquisida realitzada pel llegendari cineasta Billy Woodberry. La peça és materialment modesta però formalment impressionant. Articulada gairebé enterament a través d'una sèrie de inteses imatges en blanc i negre, ofereix un retrat sorprenent dels treballadors del moll marsellès després de la Segona Guerra Mundial, i una reflexió sobre el despertar polític del ‘pare del cinema africà’, Ousmane Sembene.
Una descripció lírica d'un món desaparegut, Marseille Après La Guerre ens recorda un passat radical, mentre ens inspira per reflexionar sobre la textura i la forma del present i el futur de la política de la solidaritat emancipatòria.
Títol: Tsukiji, Allan Sekula, 2001, 43’ (hora d’inici: 22.10h)
Tsukiji és una espècie de pel·lícula "simfonia urbana”, dedicada al mercat de peix més gran del món, i un dels últims espais proletaris supervivents a Tòquio. Una pel·lícula sobre el tall en un doble sentit, que es remunta a un moment d'intersecció entre el modernisme i el realisme social, que evoca el fantasma del novel·lista d’esquerra japonès dels anys 20 i 30, Takiji Kobayashi, autor de Kani kosen (El vaixell fàbrica) i una de les primeres víctimes del feixisme japonès. -Allan Sekula
Dimecres 12 de juliol de 21.45 a 23.30h
C/ Conreria 1 (davant del Centre Cívic Barceloneta)
Títol: Costa da morte, Lois Patiño, 2013, 83’
La Costa da Morte és una regió de Galícia que va ser considerada la fi del món durant l'Imperi Romà. El seu dramàtic nom prové dels nombrosos naufragis que han succeït al llarg de la història en aquesta zona de roques, boires i temporals. Travessem aquesta terra observant a les persones que l'habiten: pescadors, mariscadores, llenyataires... Som testimonis del treball que realitzen, que els porta a mantenir, alhora, una relació íntima i una batalla amb la immensitat de l'entorn natural. El vent, la pedra, el mar, el foc, són personatges en aquest film, i a través d'ells ens acostem al misteri que suposa el paisatge, entès com una unitat al costat de l'home, la història i el mite.
Un sentiment oceànic: Acte de cloenda
Divendres 13 de juliol a les 20h
C/ Conreria 1 (davant del Centre Cívic Barceloneta)
El col·lectiu d’artistes brasilers OPAVIVARÁ! junt amb el col·lectiu d’Artistes i Artesans de la Barceloneta, presenten els seus projectes artístics realitzats a l’espai públic amb un acte festiu. Sopar popular amb la presència dels Estibadors de Barcelona.
Més info:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada